Publications


2017


Salkic Joldo M. Religionspädagogische Reflexionen auf die Gotteskonzepte im Adoleszenzalter. In El Abdaoui K, Hentschel YV, editors, Die Vielfalt Islamischer Wirklichkeiten: Neue Ansätze in den Islamischen Studien an der Universität Wien. Berlin: Logos Verlag. 2017. p. 25-33

Cosan Eke D. The Alevi Youth in the German Diaspora. In The Migration Conference 2017 Proceedings. Transnational Press, London. 2017. p. 274-284

Aslan E. The theological Backraound of Violence in Islam. In Aslan E, editor, Religion and Violence. Wiesbaden: Springer. 2017. p. 113-131

Cicek H. The Transformation of Mythical, Biblical and Apocryphal Narrations in the Quran: A Mimetic Approach. In In: Rüdiger, Braun und Çiçek, Hüseyin I.,(ed.): New Approaches to Human Dignity in the context of Qur’anic Anthropology. The Quest for Humanity.. 2017

Takim A. The Turkish Qurʾānic Exegete Süleyman Ateş and his Contemporary Commentary of the Qurʾān: Translated from German into English by Zubair Ahmad, revised and enlarged by Abdullah Takim. In Poya A, Suleiman F, editors, Unity and Diversity in Contemporary Muslim Thought. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing. 2017. p. 12-46

Cicek H. Weder Fluch noch Segen: Die Türkei und die Deutsche Einheit. In Europa und die Deutsche Einheit: Beobachtungen, Entscheidungen und Folgen. 2017. p. 721-739 doi: 10.13109/9783666301865.721

2016


Cosan Eke D. A right to have rights: Hannah Arendt and The Recognition of Alevism. 2016. Paper presented at The International Turkish Migration Conference, Wien, Austria.

Aksünger-Kizil H. Antrittsvorlesung - Die Suche nach dem Einvernehmen (Rızalık): Ein dialogisches Prinzip der alevitischen Lehre. In Kubsch R, Klingberg M, Schirrmacher T, editors, Jahrbuch Religionsfreiheit 2016. Berlin: Verlag für Kultur und Wissenschaft. 2016. p. 119-132. (Studien zur Religionsfreiheit = Studies in Religious Freedom, Vol. 28).

Heine S, (ed.), Özsoy Ö, (ed.), Schwöbel C, (ed.), Takim A, (ed.). Christen und Muslime im Gespräch: eine Verständigung über Kernthemen der Theologie . 2. ed. Gütersloh: Gütersloher Verlagshaus, 2016. 384 p.

Kramer M. Citizenship Education about Democracy and Islam: An Example of Interdisciplinary Teaching Materials for High School Students. In International Conference on Social Sciences and Humanities: Challenges: from Diversity to Synergy. Skopje: International Balkan University. 2016. p. 131-142

Takim A. Die Verortung der Islamischen Theologie und Religionspädagogik in der europäischen Islamforschung: Ein Spannungsfeld zwischen Innen- und Außenperspektive. In Sarıkaya Y, Aygün A, editors, Islamische Religionspädagogik: Leitfragen aus Theorie, Empirie und Praxis. Münster : Waxmann Verlag. 2016. p. 13-35