Publications

09.06.2020
 
26.04.2019
 

"Jewish-Muslim Relations: Historical and Contemporary Interactions and Exchanges"

20.11.2017
 

"Islamist Radicalization. Biographical histories in the Context of religious socialization and the radical Milieu."

08.05.2017
 

The Department of Islamic-Theological Studies is happy to announce a new volume in the series of "Wiener Beiträge zur Islamforschung" (Vienna...

08.05.2017
 

This work depicts the breadth and complexity of everyday religious practice and provides profound insights into Muslim realities. In its qualitative...

Further publications


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2025


Aslan E, (ed.). Business, Economy and Commerce in the Name of God: Prospects and Pitfalls. Wiesbaden: Springer, 2025. (Wiener Beiträge zur Islamforschung).

Aslan E. Introduction: Business, Economy and Commerce in the Name of God. In Aslan E, editor, Business, Economy and Commerce in the Name of God: Prospects and Pitfalls. Springer. 2025. p. 1-13. 1. (Wiener Beiträge zur Islamforschung).

2024


Gmoser A, Kramer M, Mesanovic M, Weirer W, Wenig E, Yagdi S. Shared Religious Education through Christian-Islamic Team Teaching. Religions. 2024 Sept 3;15(9):1-17. 1068. doi: 10.3390/rel15091068

Aslan E. The Ideal of an Islamic Society. In Jäger T, Thiele R, editors, Handbook of Political Islam in Europe : Activities, Means, and Strategies from Salafists to the Muslim Brotherhood and Beyond. Wiesbaden: Springer. 2024. p. 127-139. (Springer Handbooks of Political Science and International Relations). doi: 10.1007/978-3-031-46173-6_8

Aslan E, Yildiz E. Der Einfluss des medial vermittelten Islambildes auf die religiöse Orientierung muslimischer Schüler*innen. In Nili-Freudenschuß T, Aslan E, editors, 40 Jahre Islamischer Religionsunterricht in Österreich: Islamische Bildung im europäischen Kontext. Wiesbaden: Springer. 2024. p. 273-295. (Wiener Beiträge zur Islamforschung).

Aslan E. Die staatliche Anerkennung der islamischen Glaubensgemeinschaft in Österreich. In Aslan E, Nili-Freudenschuß T, editors, 40 Jahre Islamischer Religionsunterricht in Österreich: Islamische Bildung im europäischen Kontext. Wiesbaden: Springer. 2024. p. 21-41

Nili-Freudenschuß T, Nili-Freudenschuß R. Die Stellung der Christen in Rūmīs Mas̱navī-ye Maʿnavī. In Christentum und Islam in der Geschichte: Zwischen Bewunderung und Polemik. 1 ed. Springer VS. 2024. p. 147–171 doi: 10.1007/978-3-658-33137-5

Nili-Freudenschuß T, Yagdi S. Erfahrungen und Perspektiven der Schulleitung zur Stellung des islamischen Religionsunterrichts an österreichischen Schulen. In 40 Jahre Islamischer Religionsunterricht in Österreich: Islamische Bildung im europäischen Kontext. 1 ed. Springer VS. 2024. p. 65-72. (Wiener Beiträge zur Islamforschung). doi: 10.1007/978-3-658-43606-3_4

Yagdi S. Islamic Religious Education in the Current Discourse: Empirical Insights in a Plural Society. 1 ed. Wiesbaden: Springer VS, 2024. 221 p. (Wiener Beiträge zur Islamforschung). doi: 10.1007/978-3-658-45791-4

Nili-Freudenschuß T. Islamische Religionslehrkräfte in Österreich. In 40 Jahre Islamischer Religionsunterricht in Österreich: Islamische Bildung im europäischen Kontext. 1 ed. Springer VS. 2024. p. 41-61. (Wiener Beiträge zur Islamforschung). doi: 10.1007/978-3-658-43606-3_3

Aslan E. Naphtali Herz Wessely islamisch gelesen. In Ulfat F, Simojoki H, Schlag T, Boschki R, editors, Schlüsseltexte der Religionspädagogik ‚quer‘ gelesen: Interreligiöse und interkonfessionelle Zugänge. Münster. 2024. p. 87-98

Aslan E. New Religiosity of Muslim Pupils in the Age of Digitalization. In Yagdi S, editor, Islamic Religious Education in the Current Discourse: Empirical Insights in a Plural Society. Wiesbaden. 2024. p. 153-180. (Wiener Beiträge zur Islamforschung).

Yagdi S. Reconstruction of the Religious Pedagogical Habitus of Islamic Religious Teachers: Experiences and Orientations in the Austrian School System. In Yagdi S, editor, Islamic Religious Education in the Current Discourse: Empirical Insights in a Plural Society. 1 ed. Wiesbaden: Springer VS. 2024. p. 205-221. (Wiener Beiträge zur Islamforschung). doi: 978-3-658-45791-4_11

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