Publications

20.11.2017
 

"Islamist Radicalization. Biographical histories in the Context of religious socialization and the radical Milieu."

08.05.2017
 

The Department of Islamic-Theological Studies is happy to announce a new volume in the series of "Wiener Beiträge zur Islamforschung" (Vienna...

08.05.2017
 

This work depicts the breadth and complexity of everyday religious practice and provides profound insights into Muslim realities. In its qualitative...

Further publications


Showing entries 1 - 20 out of 262

2022


Aslan E, (ed.). Handbuch: Islamische Religionspädagogik. Göttingen: V&R unipress, 2022. 1365 p.


Aslan E. Der Koran als Quelle der islamischen Religionspädagogik. In Aslan E, editor, Handbuch Islamische Religionspädagogik. Göttingen: V&R unipress, Vienna University Press. 2022. p. 59-71


Aslan E. Early Childhood Education in Islam: The Cases of Turkey and Egypt. In Kuusisto A, editor, The Routledge International Handbook of the Place of Religion in Early Childhood Education and Care. 1 ed. Vol. 1. London: Routledge, Taylor & Francis. 2022. 32


Aslan E. Erkenntnisquellen der islamischen Religionspädagogik. In Handbuch Islamische Religionspädagogik. Göttingen: V&R unipress, Vienna University Press. 2022. p. 43-59


Aslan E. Frühkindliche Erziehung im Islam . In Aslan E, editor, Handbuch Islamische Religionspädagogik. Göttingen: V&R unipress, Vienna University Press. 2022. p. 611-631


Yagdi S. Interreligious Learning as a Contribution to Peace Education. Empirical Insights into Christian-Islamic Team Teaching. In Aslan E, Hermansen M, Akkilic EE, editors, Peace Education and Religions: Perspectives, Pedagojy, Plicies. 1 ed. Vol. 1. Springer. 2022. p. 327-342. (Wiener Beiträge zur Islamforschung).


Aslan E, Hermansen M, French W. Introduction. In Aslan E, editor, Peace Education and Religion: Perspectives, Pedagogy, Policies. Springer. 2022. p. 1-29


Aslan E. Islamic Education Western Europe. Oxford: Oxford University Press, 2022. (Oxford Encyclopedia of the Islamic World: Digital Collection).


Aslan E. Islamische Religionspädagogik: Geschichte und Gegenwart. In Aslan E, editor, Handbuch Islamische Religionspädagogik. Göttingen: V&R unipress, Vienna University Press. 2022. p. 17-43. 1


Yagdi S, Wenig E. „Oder was anderes…“: Empirische Einblicke in die Positionalität von Lehrpersonen und Schülerinnen und Schülern im christlich-islamischen Religionsunterricht. In Zimmermann M, editor, „Hauptsache, dass du eine Meinung und eigenen Glauben“. : Positionalität (nicht nur) in der Kinder- und Jugendtheologie.. 1 ed. Vol. 1. Calwer Verlag. 2022. p. 159-175


2021


Aslan E. Vorwort. In Massud A-H, HIld C, editors, Religiöse Bildung bis 2030: Hürden und Chancen. Vol. 1. Verlag Empirische Pädagogik. 2021. p. 1-3


Aslan E. Introduction Religious Diversity at School. In Religious Diversity at School : Educating for New Pluralistic Contexts. Springer. 2021. p. 1-12. 1. (Wiener Beiträge zur Islamforschung).


Aslan E, (ed.), Hermansen M, (ed.). Religious Diversity at School: Educating for New Pluralistic Contexts. Wiesbaden: Springer, 2021. 450 p. (Wiener Beiträge zur Islamforschung).


Showing entries 1 - 20 out of 262